Ha tetszik, ha nem, a választási kampány elkezdődött! Igaz ugyan, hogy a hivatalos kampánystart a köztársasági elnök által kitűzött választás napja előtti 50. nap, ennek ellenére ez nem tűnik relevánsnak, mert ahogy látható, hazánkban nincs jelenősége az ilyen apróságoknak, gyakorlatilag kijelenthető, hogy mi magyarok már évek óta folyamatos kampányban élünk. Méghozzá nem is akármilyenben.
2024 előtt sem szűkölködtünk e tekintetben, de mióta a kegyelmi botrány kitermelt egy ütőképes alternatívát a Fidesz-kormánnyal szemben, azóta egyik révületből esünk a másikba. A különbség csupán annyi az előzőekhez képest, hogy a Fidesz számára soha nem bírt ekkora téttel egyetlen választás sem. Ennek megfelelően minden lehetséges eszközt bevetnek, semmilyen korlátot nem ismernek, legyen az akár erkölcsi vagy anyagi. További különbség, hogy míg régebben az országos színtérre korlátozódott a küzdelem, addig mostanra ez regionális és helyi lokációban is megjelent. Hogy ne menjünk messzire, Sopron város egyik országgyűlési képviselője, Dr. Barcza Attila napi szinten készít kampányvideókat, ahol ahelyett, hogy az országban és/vagy a választási körzetében elért eredményeket ismertetné, a legnagyobb kihívóját, a Tisza Pártot támadja a központi propaganda narratívájával.
Utolsó videóinak egyikében például arról beszél, hogy a Tisza Párt kormányra kerülése esetén adóemelésre készül és ez több tízezer forintos érvágás lesz több tízezer soproni munkavállalónak (főleg annak a több tízezernek, akik Ausztriában dolgoznak, ott kapják a fizetésüket, ott adóznak, ugye?). Ezt azóta a szintén a propaganda akolba tartozó, egykor szebb napokat látott Kisalföld is átvette. A Tisza több helyen elmondta, hogy ebből semmi nem igaz, sőt, a Tisza az adócsökkentés kormánya lesz, amiből egy-két elemet nyilvánossá is tettek. Például leviszik az egészséges élelmiszerek és a tűzifa áfáját 5%-ra, a vényköteles gyógyszerek áfáját megszüntetik, az 5 milliárd forint feletti vagyonokra pedig 1%-os vagyonadót vetnek ki, ellentétben a Fidesszel, akik megszüntették a legnépszerűbb adónemet a KATÁT, és további 60 adónemben változtattak, emeltek, vagy vezettek be újabb adóterheket.
A kampány tehát dübörög ezerrel, közpénz százmilliók folynak ki az ablakon a másik lejáratására, miközben kormány oldalról már évek óta nem hallhatunk programról, világos vízióról. Pedig rengeteg helye lenne azoknak az összegeknek. De hát, egy választási kampány már csak ilyen… sajnos…
Ha szeretnétek még ilyen és ehhez hasonló bejegyzéseket olvasni tőlünk, akkor kérjük, támogassátok munkánkat, törekvéseinket! Adományaitokat az alábbi linken keresztül juttathatjátok el hozzánk: https://www.donably.com/helyivoks
Önnek mi a véleménye erről?